Bez kategoriiCiało

Otyłość przy normalnej wadze – lub dlaczego BMI jest do kitu jako pojedynczy przyrząd pomiarowy

By 29 lutego 2020 16 października, 2020 No Comments

Oto artykuł, na który natknąłem się jakiś czas temu, który opisuje otyłość przy normalnej wadze jako nowy pojawiający się czynnik ryzyka chorób serca i problemów metabolicznych:

Ponad połowa dorosłych Amerykanów, którzy mają normalną masę ciała w Ameryce, ma wysoki procent tkanki tłuszczowej – ponad 20 procent u mężczyzn i 30 procent u kobiet – a także zaburzenia serca i metabolizmu, jak pokazują nowe badania kliniki Mayo. Odkrycie to przeczy powszechnemu przekonaniu, że utrzymanie prawidłowej masy ciała automatycznie chroni przed zaburzeniami, takimi jak wysoki poziom krążących lipidów we krwi oraz tendencja do rozwoju zespołu metabolicznego, który często prowadzi do cukrzycy typu 2.

Najpierw kilka informacji na temat wskaźnika masy ciała. Został opracowany przez Adolphe Quetelet w XIX wieku jako „Quetelet Index of Otyłość”. W latach 80. stał się międzynarodowym standardem porównywania wagi i obiektywnego standardu. Jest to pomiar, który naukowcy z Mayo Clinic zastosowali w powyższym badaniu. Aby obliczyć BMI, podziel swoją wagę w kilogramach przez swój wzrost w metrach do kwadratu. Opracowano BMI „jako prosty sposób klasyfikacji osiadłych (nieaktywnych fizycznie) osób o przeciętnym składzie ciała”.(2) Należy pamiętać, że nie został zaprojektowany jako miara jednostkowa. Został opracowany dla bardzo specyficznej populacji i teraz jest używany dla wszystkich.

Ale musimy zapytać: „Jaka jest normalna waga?” Według BMI powinienem mieć między 144 a 175 funtów (3), ale nie pamiętam, kiedy ważyłem mniej niż 180 funtów i obecnie siedzę na 185 (BMI 26,5), gdzie jestem „parą lat. Biorąc pod uwagę, że niewiele osób zgadłoby, że tak dużo ważę i utrzymuję niski procent tkanki tłuszczowej, uważam za śmieszne, że mam „nadwagę”, ale to właśnie daje pomiar, który jest porównywany tylko z wagą na podstawie rozmiaru. Mogę sobie tylko wyobrazić, jak wyglądałbym na 144 funty, a nawet 160 funtów. Górna granica tego „zdrowego” obszaru byłaby wykonalna, gdybym był gotów poświęcić mięśnie. Czy powinienem starać się być „normalnym”, czy też pozostać przy wadze, na którą moje ciało w naturalny sposób się opiera, jeśli nie próbuję tego zmieniać poprzez dodawanie lub gubienie masy?

Co powinieneś z tym zrobić po obliczeniu BMI? Wyrzuć to To bez sensu. Stań przed lustrem i skacz. Podskakują rzeczy, których nie chcesz podskakiwać? Czy twoje ubrania pasują tak, jak chcesz? Czy masz definicję mięśni, którą chciałbyś mieć? To powinny być twoje pomiary, a nie to, co mówi skala. Jeśli pasujesz do swoich dżinsów, które wydają się być markerem żeńskim, to dlaczego ma to znaczenie, co jest na skali?

Oto zabawna myśl: prawie każdy linebacker NFL jest sklasyfikowany jako otyły, podobnie jak większość innych profesjonalnych sportowców. Wiele osób starszych z bardzo małą masą mięśniową uważa się za „zdrową wagę”. Są to chude osoby, do których odnosi się powyższy artykuł i które nie dotyczą tylko osób starszych.

W naszej kulturze nacisk kładziony jest na wagę, szczególnie dla kobiet. To jest problem z BMI, który koncentruje się tylko na wadze w stosunku do wielkości. Nie uwzględnia się masy mięśniowej, wielkości talii ani procentu tkanki tłuszczowej. Kiedy pomyślałem o „normalnej wadze” pomyślałem o postu Alwyn Cosgrove zatytułowanym „The Fat Sucking Machine” (4) jakiś czas temu:

Gdybyśmy mieli magiczną maszynę do odchudzania – do której wszedłeś i wcisnąłeś przycisk i wyszedłeś dokładnie tak, jak zawsze marzyłeś o wyglądzie i odczuciu – dokładnie taką sukienkę lub spodnie, jakie chciałeś z definicją i żądany ton mięśni, ilość tkanki tłuszczowej, którą chcesz – możesz zobaczyć swoje mięśnie brzucha (jeśli chcesz) itp.

Czy byłbyś zainteresowany? Oczywiście że tak !!

Ale co jeśli efekt uboczny maszyny do utraty tłuszczu polega na tym, że zwiększa gęstość kości i gęstość mięśni o 100%? Więc chociaż wyglądałeś lepiej i czułeś się lepiej niż kiedykolwiek, skala jest o 50 funtów wyższa niż kiedykolwiek. Na przykład 150 funtów wyglądałby niesamowicie, ale ważył 200 funtów …

Jaka jest wartość BMI? Absolutnie żaden na poziomie indywidualnym. Jest to narzędzie statystyczne, które ma niewielką wartość i może być stosowane dla dużej populacji, dzięki czemu silni muskularni sportowcy z BMI wynoszącym 28+ są uśredniani przez szczupłych, grubych ludzi z powyższymi BMI od 18 do 25 procent tkanki tłuszczowej 25%. Jeśli martwisz się o wagę, mam dla Ciebie idealne rozwiązanie. Odetnij nogę. Właśnie straciłeś 1/5 masy ciała. Czy jesteś zadowolony Najczęściej próby odchudzania skutkują mniejszą wersją tego samego ciała, która jest 20 funtów lżejsza, ale nadal wygląda jak gruszka.

Jakie są lepsze pomiary do sprawdzenia? Procent tkanki tłuszczowej to dobry początek. U mężczyzn normalny zakres mieści się w grupie nastolatków. Dla kobiet w wieku od dwudziestu do dwudziestu lat Kobiety mają przyjemność nosić więcej tłuszczu, aby nakarmić dorastające dzieci. Oczywiście, sportowcy będą mieli niższy procent, ale dla przeciętnego człowieka są to dobre zakresy. Rozmiar talii, a jeszcze lepiej stosunek talii do bioder, to kolejny, który pomaga określić, jaki rodzaj ciężaru nosisz. Najprostszym pomiarem jest jednak test lustrzany. Spójrz w lustro. Skacz w górę i w dół. Czy podoba ci się to, co widzisz? Czy twoje ubrania pasują lepiej czy gorzej niż w zeszłym tygodniu? Jeśli odpowiedź jest „lepsza”, to śmiało. Jeśli odpowiedź jest „gorsza”, wróć do tablicy kreślarskiej.

źródła:

(1) Historia BMI

(2) Wskaźnik masy ciała

(3) Tabele normalnej wagi dla rozmiaru (1958)

(4) Maszyna do liposukcji. [http://alwyncosgrove.blogspot.com/2008/02/fat-sucking-machine.html],

[ff id=”5″]